Publikationen

Back to the Future – im Karussell der Diakonservierung/ Riding the Slide Carousel, Barbara Sommermeyer und Claartje van Haaften (Hrsg.), Hamburger Kunsthalle, Kerber Verlag, Berlin (2019)
Future Talks 017 - Visions. Innovation in Technology and Conservation of the Modern, Die Neue Sammlung, München (2019), redaktioneller Mitarbeit
"Fusion amoureuse et esthetique par le dessin et l'art urbain", Ella & Pitr - Comme des Fourmis, Éditions Alternatives (2017), S. 18-22
Future Talks 015 - Process. The Making of Design and Modern Art - Materials, Technologies and Conservation Strategies, Die Neue Sammlung, München (2017), redaktioneller Mitarbeit
Barbara Sommermeyer, Claartje van Haaften, “Examining the digital future of analogue slide-based artworks at the Hamburger Kunsthalle”, Studies in Conservation, 61: sup 2 (2016), S. 219-226
"Retouching imitation 'gold' paint in modern paintings by Rudolf Stingel", The Picture Restorer Nr 46 (2015), S. 18-21, Abbildungen S. 28
Future Talks 013 - Lectures and Workshops on Technology and Conservation of Modern Materials in Design, The International Design Museum, München (2015), redaktioneller Mitarbeit
“Bisschen Schwund is’ immer!”, Konturen des Kunstwerks. Zur Frage von Relevanz und Kontingentz, Ed. Frédéric Döhl, Daniel Martin Feige, Thomas Hilgers, Fiona McGovern, Wilhelm Fink Verlag (2013), S. 209-228
Future Talks 011 - Technology and Conservation of Modern Materials in Design, The International Design Museum, München (2013), redaktioneller Mitarbeit
Future Talks 009 - The Conservation of Modern Materials in Applied Arts and Design, Die Neue Sammlung, München (2011), redaktioneller Mitarbeit
“Beelden met een ‘Berlijns tintje’?” kM kunstenaars Materiaal, Zeitschrift für Restauratoren und Künstler, 55 (2005), S. 16-19
“Operation Panamarenko”, Modern Art, New Museums, ed. Ashok Roy und Perry Smith, IIC 20th International Congress, London/Bilbao (2004), S. 82-85
“Operatie Panamarenko”, kM Kunstenaars Materiaal, Zeitschrift für Restauratoren und Künstler, 48 (2003), S. 6-9
“The training program in conservation of modern art at the Limburg Conservation Institute”, Plastics in Art; History, Technology, Preservation, ed. Thea van Oosten, Yvonne Shashoua, und Friederike Waentig, Fachhochschule Köln, Siegl München (2002), S. 45-51
“Onderzoek naar de sterkte van lijmen”, kM Kunstenaars Materiaal, Zeitschrift für Restauratoren und Künstler, 34 (2000), S. 36-37