Publikationen

Barbara Sommermeyer und Claartje van Haaften (Hrsg.) Back to the Future – im Karussell der Diakonservierung/ Riding the Slide Carousel, Hamburger Kunsthalle, Kerber Verlag, Berlin (2019)
Tim Bechthold (Ed.), Future Talks 017 - Visions. Innovation in Technology and Conservation of the Modern, Die Neue Sammlung, München (2019), redaktioneller Mitarbeit
Van Haaften, C., "Fusion amoureuse et esthetique par le dessin et l'art urbain", Ella & Pitr - Comme des Fourmis, Éditions Alternatives (2017), S. 18-22
Tim Bechthold (Ed.), Future Talks 015 - Process. The Making of Design and Modern Art - Materials, Technologies and Conservation Strategies, Die Neue Sammlung, München (2017), redaktioneller Mitarbeit
Sommermeyer, B., Van Haaften, C., “Examining the digital future of analogue slide-based artworks at the Hamburger Kunsthalle”, Studies in Conservation, 61: sup 2 (2016), S. 219-226
Van Haaften, C., "Retouching imitation 'gold' paint in modern paintings by Rudolf Stingel", The Picture Restorer Nr 46 (2015), S. 18-21, Abbildungen S. 28
Tim Bechthold (Ed.), Future Talks 013 - Lectures and Workshops on Technology and Conservation of Modern Materials in Design, The International Design Museum, München (2015), redaktioneller Mitarbeit
Van Haaften, C., “Bisschen Schwund is’ immer!”, Konturen des Kunstwerks. Zur Frage von Relevanz und Kontingentz, Ed. Frédéric Döhl, Daniel Martin Feige, Thomas Hilgers, Fiona McGovern, Wilhelm Fink Verlag (2013), S. 209-228
Tim Bechthold (Ed.), Future Talks 011 - Technology and Conservation of Modern Materials in Design, The International Design Museum, München (2013), redaktioneller Mitarbeit
Tim Bechthold (Ed.), Future Talks 009 - The Conservation of Modern Materials in Applied Arts and Design, Die Neue Sammlung, München (2011), redaktioneller Mitarbeit
Van Haaften, C., “Beelden met een ‘Berlijns tintje’?” kM kunstenaars Materiaal, Zeitschrift für Restauratoren und Künstler, 55 (2005), S. 16-19
Van Haaften, C., “Operation Panamarenko”, Modern Art, New Museums, ed. Ashok Roy und Perry Smith, IIC 20th International Congress, London/Bilbao (2004), S. 82-85
Van Haaften, C., “Operatie Panamarenko”, kM Kunstenaars Materiaal, Zeitschrift für Restauratoren und Künstler, 48 (2003), S. 6-9
Stigter, S., Van Haaften, C., “The training program in conservation of modern art at the Limburg Conservation Institute”, Plastics in Art; History, Technology, Preservation, Ed. Thea van Oosten, Yvonne Shashoua, und Friederike Waentig, Fachhochschule Köln, Siegl München (2002), S. 45-51
Van Haaften, C., “Onderzoek naar de sterkte van lijmen”, kM Kunstenaars Materiaal, Zeitschrift für Restauratoren und Künstler, 34 (2000), S. 36-37